S mými čtenáři bych se rád podělil o jednu velmi frustrující a stresující zprávu, která se vám může také kdykoliv stát – Google může SMAZAT celý váš YouTube kanál bez jakéhokoliv předchozího upozornění či problémů s účtem. Je jedno jestli jste YouTuber co má pár desítek sledujících (můj případ) nebo stovky tisíc (viz GeekBoy). Vše se odehraje velmi rychle, jen vám zničehonic přijde níže uvedený e-mail a u kanálu se zobrazí zpráva:
Vezmu to pěkně popořadě a případně jakékoli změny či posuny v blokaci kanálu přidám jako aktualizaci na konec článku.
V článku najdete:
Založení YouTube kanálu
Někdy koncem dubna 2022 jsem spustil YouTube kanál. Každý den přidávám jedno video a za ty dva měsíce mám pár desítek sledujících. Za tuto krátkou dobu se mi podařilo mít desítky liků a něco kolem 10tisíc zhlédnutí videí. Celkově kanál rostl, měl jsem z toho dobrý pocit. Bral jsem to jako úspěch, mnoho mých videí byla vyhledávaná a přirozeně se k lidem dostávala i když nebyli moji odběratelé a YouTube algoritmus mě doporučoval. To, že se mi z mého pohledu dařilo jsem bral jako, že to dělám dobře a lidem se má videa líbí. Za tím vším byla má práce, úsilí a další přípravy k dalším videím a nápadům, které mám v hlavě…
17. 6. 2022 – Odstranili jsme váš kanál z YouTube
Pak zničehonic a bez jakékoliv upozornění přišla 17. 6. automatická e-mailová zpráva o SMAZÁNÍ celého kanálu. Respektive ne pozastavení kanálu, abych něco napravil, ale rovnou smazání celého účtu. Žádný konkrétní důvod, pouze e-mail s odkazem na obecné podmínky komunity (viz zde), které prý porušuji.
Je to jako byste byli u soudu odsouzeni, šli byste do vězení a nevěděli za co. Nemám problém, že dostanu radu, že něco dělám špatně, mám ve videích něco změnit…atd. Pokud bych dostal prostor, případné změny bych klidně udělal a dal si na ně dále do budoucna pozor. V e-mailu byla možnost se odvolat, tak jsem hned učinil a vzápětí za pár hodin mi přišel automatický e-mail od robota, že odvolání bylo zamítnuto.
Pouze robot automaticky poslal e-mail. Mé podrobné vysvětlení a žádost o sdělení konkrétního důvodu smazání kanálu nikdo ani nečetl a neodpověděl. Co teď? Kam zavolat nebo napsat? Byl jsem totálně rozložený a říkal jsem si, že se na YouTube vykašlu a vzdám to. Naštěstí jsem ke kanálu paralelně budoval i web, takže má práce alespoň nebyla zcela zbytečná. Videa mám také z větší části zálohovaná.
18. 6. 2022 – Jsem v zajetí robotů
Pak jsem ještě zkusil poslat přes kontaktní formulář znovu žádost o posouzení, ale reakce stejně robotická jako před tím.
Vše jsem skoro vzdal a přemýšlel jsem jestli založím kanál nový, ale vzhledem k celé této situaci jsem se bál, že se to celé bude znovu opakovat. Navíc Google není hloupý a může mou tvorbu mít v merku a jakákoliv další podobná videa dále zveřejněná mou osobou může blokovat, včetně celého nového účtu. Co teď?
22. 6. 2022 – Svitla malá šance naděje
Když už jsem svůj YouTube kanál v podstatě odepsal a zjistil jsem, že s automatickými roboty od Google se nedomluvím, narazil jsem na YouTube na video „Proč jsem byl zablokován na YouTube“ od Jana Malého, zvaného jako GeekBoy.
Tak jsem si řekl, že když se ta samá věc stala jemu a podařilo se mu kanál odblokovat, tak zřejmě algoritmus Googlu vyhodnotil takto chybně více kanálů a stejně se tak stalo i mě.
23. 6. 2022 – První kontakt s člověkem
Podle vzoru GeekBoye (moc díky za tip) jsem napsal na Facebook a LinkedIn paní Tania le Moigne.
Je to ředitelka české, maďarské, rumunské a slovenské pobočky Google a ani jsem nedoufal v odpověď. Ta mi k mému překvapení v podstatě ihned odepsala, že mou zprávu předala kolegům. Za tento první lidský kontakt děkuji a chválím paní Tania le Moigne za rychlou reakci i pomoc v řešení mé situace. Vzápětí mě kontaktoval její kolega, který se vyptal na bližší informace. To jsem obratem odeslal a naivně jsem čekal vzápětí obnovení kanálu společně s omluvou. Dostal jsem odpověď, že to interně předali a ať ještě kontaktuji YouTube podporu na Twitteru, tak jsem také udělal.
25. 6. 2021 – Kontaktuji anglickou podporu na chatu/e-mailu
Vzhledem k tomu, že mi přišlo, že se nic neděje a už jsem začínal být opět nervózní, napadlo mě ještě kontaktovat napřímo anglickou podporu YouTube. Když jsem se chtěl dostat na chat, musel jsem vybrat nesouvisející kategorii. Tam mě slíbili, že předají můj problém příslušné podpoře YouTube týmu. S tím jsem souhlasil a do 24 hodin mi přišla e-mailová odpověď.
Hurá, už mám přímý e-mailový kontakt na podporu YouTube! Z jejich odpovědí jsem ale opět zklamán, protože zase stejná odpověď jako z prvního e-mailu o smazání účtu s tím, že porušuji podmínky komunity, žádné konkrétní vysvětlení a důvod odstranění kanálu, o který jsem žádal jsem opět nedostal. Proto jsem na e-mail odepsal, znovu zkusil vysvětlit situaci a poprosil jsem o ruční kontrolu prověření mého kanálu. Zatím čekám na odpověď.
Tímto vším jsem strávil mnoho hodin práce – psaním, řešením, přemýšlením a hledáním informací. Stresů a nejistoty s tím spojených ani nemluvě.
Jakékoli další posuny a odpovědi v řešení této situace, dále níže s datumem do článku doplním. Pokud máte stejnou zkušenost s YouTubem jako já, můžete se o ní podělit níže v komentářích. Osobně mi přijde, že Google nasadil novou kontrolu spamu YouTube účtů, která bohužel ovlivnila i mnoho aktivních účtů, které podmínky neporušují…
27. 6. 2022 – Další kontakt anglické podpory
Protože jsem nedostal odpověď na můj e-mail na anglickou podporu YouTube, tak jsem znovu odeslal e-mail, jestli mi můžou pomoci vyřešit můj problém. Komunikoval jsem, ptal jsem se…atd.
27. 6. 2022 – Kanál obnoven 🙂
Dne 27. 6. ve 20 hodin jsem dostal pozitivní zprávu a to, že můj kanál na YouTube byl obnoven 🙂 Po deseti dnech stresu, frustrace a řešení se mi nemožné podařilo! Mám radost a doufám, že podobný stres již nezažiji…
Dostal jsem automatickou zprávu, že mou žádost o odvolání posoudili a přehodnotili a že se omlouvají. Odpověď jsem také dostal od pracovníka z českého Googlu a ještě mi pogratuloval pan z anglické podpory YouTube.
Sám nevím co a kdo mi nakonec problém pomohl zdárně vyřešit, ale psal jsem a řešil jsem, kde jsem mohl a to vše asi v součtu pomohlo. Vypadá to, že automatický robot špatně vyhodnotil můj kanál a označil ho jako spam.
O co vše přijdete, když se stane tato chyba?
Jsem sám nyní zvědavý, jak dlouho bude trvat až se kanál vzpamatuje. Níže přikládám screen z YouTube a přidám i zpětně srovnání za jak dlouho se dostanu na podobná čísla jako před blokací.
Dále jsem po obnovení účtu narazil na toto:
- Jsou smazány všechny komentáře, které účet obsahoval.
- Pokud ještě nevyužíváte zpeněžení, tak se u mě vynulovala doba shlédnutí počtu hodin, které musíte dosáhnout, abyste mohli požádat o posouzení žádosti o zpeněžení.
- Všechny videa, která byla dopředu naplánovaná se automaticky publikovala k datu obnovení kanálu.
Přečtěte si také:
Jmenuji se Tomáš Lípa a tento svůj blog píši pro radost již od roku 2015. Jsem na volné noze a zaměřuji se na marketingové služby, copywriting a tvorbu webových stránek. Více o mně najdete zde.
Dobrý den, narazil jsem na Váš článek o smazání účtu na youtube. Řeším trochu podobný problém. Byl mi smazán účet a místo videí se zobrazuje, že účet byl smazán uživatelem, což jsem ale neučinil. Stalo se tak poté, co jsem se dlouhodobě nemohl přihlásit a na moje žádosti odpovídal stereotypně robot, že účet je v pořádku a mohu se přihlásit. Tenhle začarovaný kruh jsem vůbec neprorazil, ač jsem to zkoušel mockrát. Vy píšete, že jste se dostal na anglickou podporu. Psal si tam s Vámi člověk? Dá se nějak napsat do youtube mail? Zkusil jsem na základě Vašeho článku napsat přes fb paní le Moigne, ale ta mi neodpověděla a psal jsem ji už více než před týdnem. Budu rád za jakoukoliv odpověď. Předem děkuju.
Dobrý den, Vaše situace mě velmi mrzí, poslal jsem Vám na e-mail kontakt na YouTube podporu. Dejte určitě vědět sem do komentářů, jestli se Vám podařilo účet obnovit….
Dobrý den, tak to vypadá, že jsem nejspíš neuspěl. Zkusil jsem napsat na podporu, na mail, co jste mi poslal. Tam mi přišla odpověď, že mail už nefunguje a mám jít na jejich stránku podpory. Tam jsem mohl udělat jedině to, že jsem zaškrtl, že mi jejich rada nepomohla a do komentáře proč, jsem vložil svůj problém krátce v angličtině. Ještě jsem poslal poštou dopis do Ameriky a před více než týdnem poštou dopis paní Táně le Moigne na pražskou adresu Googlu, ale nikdo se mi neozval, takže už přestávám doufat, že svůj účet obnovím.
Dobrý de, to mě moc mrzí, že to nevyšlo. Dobře, že jste to nevzdal a ještě jste zkusil poslat ty dopisy. Třeba to v průběhu času zabere a Google Vám zpět účet obnoví. Pokud ano, určitě to sem dopište do komentářů…
Mohu prosím též požádat o e-mail na podporu YouTube? Děkuji
Dobrý den, odeslal jsem kontakt na anglickou podporu YouTube na Váš e-mail. Dejte sem do komentářů pak případně vědět, jestli se podařilo vyřešit…
Dobrý den,
tak bohužel, poslal jsem svou žádost na Vámi poskytnutou adresu, ale mi přišla automatická odpověď z adresy noreply@google.com:
You are receiving this automated reply because you have sent mail to an invalid email address. If you are looking for help, please visit the YouTube Help Center at: http://www.google.com/support/youtube
Nicméně i tak Vám moc děkuji.
Dobrý den, to mě mrzí. Mnou zaslaný e-mail Vám možná nefungoval, protože já jsem před tím ještě kontaktoval anglickou podporu přes chat, kde předali zprávu příslušnému oddělení. Tak možná e-maily, které před tím s nimi nekomunikovali nebo nemají takto autorizované nemohou jim napřímo psát a nedoručí se. Proto doporučuji kontaktovat anglickou podporu přes chat a poprosit je, aby Vaší zprávu předali dále. Také jsem to tak udělal, že jsem vybral nějakou nesouvisející kategorii a podporu v angličtině, abych se k nim na chat dostal. Snad se Vám takto podaří.
Ahoj, mohu poprosit také o zaslání e-mailové adresy kam se mám obrátit? Na kanálu, kde jsem natočil 2 videa z přírody, která rozhodně nic neporušovala se mi stalo to co to popisujete. Díky moc
Dobrý den, to mě velmi mrzí. Bohužel e-mailový kontakt, který mám nefunguje. Mám zprávu od jiných lidí, kterým jsem to posílal. 🙁 Možná e-mail nefunguje, protože já jsem před tím ještě kontaktoval anglickou podporu přes chat, kde předali zprávu příslušnému oddělení. Tak možná e-maily, které před tím s nimi nekomunikovali nebo nemají takto autorizované nemohou jim napřímo psát a nedoručí se. Proto doporučuji kontaktovat anglickou podporu přes chat a poprosit je, aby Vaší zprávu předali dále. Také jsem to tak udělal, že jsem vybral nějakou nesouvisející kategorii a podporu v angličtině, abych se k nim na chat dostal. Snad se Vám takto podaří.