Na trhu je velké množství různých online platebních bran. Sám jsem některé v posledních letech vyzkoušel. Zajímá vás jakou vybrat, aby se dala velmi jednoduše implementovat do WordPressu?
V článku najdete:
Platební brána od Pays.cz
Online brána od Pays.cz je velmi jednoduchá a snadno nastavitelná. Dá se zprovoznit za pár chvil a to bez znalosti programování. Díky pluginu zdarma do WordPressu s propojením na WooCommerce je to hračka. Některé jiné platební brány jsou také zajímavé, ale protože není k dispozici zdarma plugin, je jejich implementace programátorsky náročná. Sice lze u některých zakoupit placený plugin od třetích stran (například na toret.cz), ale to už je investice několika tisíc Kč. Navíc pak musíte pravidelně platit, abyste měli plugin stále aktualizovaný. Proto při vytváření webů pro zákazníky využívám bránu od Pays.cz, která tento plugin nejen pro WordPress nabízí, ale je k dispozici zcela zdarma. Dále je možné implementovat tuto bránu stejně jednoduše jak do WordPressu do systémů jako jsou Shoptet, Zakaznik.cz, PrestaShop, Magento, FAPI, FastCentrik, Mozello, Retailys, Reservanto, Trevlix, Reservo Eats, smsticket a streamio.
Jaké jsou poplatky?
Základní poplatek k uhrazení za aktivaci platební brány je jednorázově 600 Kč. Pak již žádné další měsíční paušály platit nebudete. Pouze platíte procento z přijatých plateb.
Procenta z nákupu se odvíjí od vybraného režimu platební brány a také zvolené platební varianty (převod, PayPal…atd) podle následující tabulky:
Platební metoda: | Výše poplatku: |
VISA | * 1 Kč + 1.5 % |
PayPal | 1 Kč + 2.5 % |
QR platba | 1 Kč + 1.0 % |
M-PLATBA | 1 Kč + 1.0 % |
Hotovost | 0.1 Kč + 0 % |
* Sazba 1,5% platí při měsíčním obratu nad 50 tisíc Kč. Při vyšších obratech než 100 tisíc Kč poskytuje Pays individuální cenový tarif a tři režimy provozu platební brány. |
Chcete-li ušetřit, poplatky z přijaté platby se automaticky mohou účtovat zákazníkovi, ne vám a to nad rámec ceny nákupu a při jakékoliv platební metodě. To mi sice na jednu stranu nepřijde férové navyšovat cenu zákazníkům, ale na druhou stranu pokud je to vaše volba, chcete ušetřit a máte to na svém prodejním webu dostatečně uvedeno, lze to nastavit i takto.
Poslední platba, se kterou musíte při provozu počítat je 19 – 39 Kč, když převádíte tržby na svůj bankovní účet.
Dále platební brána nabízí mnoho služeb navíc zdarma jako jsou například platební terminál v mobilu, virtuální platební terminál, režim 3D secure only, generování daňového dokladu, SMS upozornění obchodníkovi, kódy Google Analytics v transakcích a další.
Rychlost a podmínky implementace
Platební brána se dá vyřídit velmi jednoduše, rychle a online bez osobní účasti. Postup je následující:
- Registrace na webu www.pays.cz
- Nastavení brány v testovacím režimu.
- Podepsání a zaslání na e-mail stručné čtyřstránkové smlouvy (náhled dostupný zde).
- Aktivace platební brány do ostrého provozu.
- Ze zákonných důvodu je třeba po aktivaci brány ještě na Czech Pointu nebo České poště úředně ověřit formulář sloužící pro identifikaci osoby a zaslat ho na adresu společnosti Pays (více informací najdete zde).
Závěr
Pokud chcete vidět jak celý proces nákupu přes bránu probíhá, můžete využít k otestování platební bránu, kterou mají k dispozici na webu zde.
Nevýhodou této platební brány jsou menší možnosti platebních voleb. Mě osobně například chybí absence kryptoměn (platba Bitcoinem). Až na tuto drobnost mohu s čistým svědomím všem Pays vřele doporučit.
Pokud byste chtěli s celým procesem implementace online platební brány Pays pomoci, neváhejte se na mě obrátit.
Přečtěte si také:
Jmenuji se Tomáš Lípa a tento svůj blog píši pro radost již od roku 2015. Jsem na volné noze a zaměřuji se na marketingové služby, copywriting a tvorbu webových stránek. Více o mně najdete zde.