K dnešnímu rozhovoru svolil Pavel Ungr, přední konzultant online marketingu se specializací na SEO a inbound marketing s přesahem do UX. Pavel pracoval jako senior SEO konzultant pro největší klienty agentur Ataxo a H1.cz. Pavel publikuje články, školí a přednáší o online marketingu. Myslím, že skoro každý, kdo se v marketingu pohybuje buďto již Pavla viděl přednášet nebo četl nějaký jeho článek…

V článku najdete:

Pavle, jak dlouho se pohybujete v oblasti marketingu a SEO a jak jste se k němu dostal? Dělal jste před tím ještě něco jiného?

Teoreticky cca od roku 2005, profesionálně od roku 2009. Předtím jsem dělal, weby, pracoval na zákaznické podpoře v Etneteře a dělal všechno možné.

pavel ungr 12

Jak vzpomínáte na své působení v H1 a Ataxo? Stýská se Vám? Nechtěli Vás někdy zpět?

Vzpomínám, velmi rád. Naučilo mě to hodně tzv. soft-skills. V Ataxu by mě vzít nemohli, protože už neexistuje a z H1.cz se neozvali. I kdyby se ozvali – nevím, jestli by mi mohli nabídnout něco tak zajímavého, abych na to po 7 letech na volné noze kývl. Ta svoboda je návyková 🙂

Jaký byl pro Vás přechod z agentury na volnou nohu?

Ze začátku jsem měl velký strach, věci mám rád pod kontrolou a byl to trochu krok do neznáma. Nicméně to vlastně bylo úplně bezproblémové. Přesněji, to čeho jsem se bál se nestalo, komplikace byly jiné věci, které jsem nečekal.

Vzpomněl byste si co byla Vaše první zakázka sám na sebe? A v jakém roce?

Ano, SEO pro Svatební salón Brigit. Myslím, že to bylo v roce 2004 nebo 2005.

Vše co nabízíte a týká se SEO si děláte sám? S kým případně rád spolupracujete a koho jiného můžete na SEO doporučit?

Co se týká SEO, tak ano – výjimečně outsourcuju sběr dat nebo některé práce kde není třeba má odbornost a zkušenosti. Na SEO určitě můžu doporučit Jardu Hlavinku, Zdeňka Dvořáka, Jakuba Rejnuše, Janka Janušku a další.

Jak typicky postupujete, když řešíte nového klienta, který Vás poptá o služby?

Snažím se zjistit, co klient dělá, co je důležité, v čem vyniká a v čem ne. Podle toho nabízím správnou službu. Nejčastěji je to SEO analýza on-page faktorů a klíčovka. Často to jsou ale i konzultace na míru nebo interní školení.

Kolik jste schopný zvládnout klientů najednou?

Paralelně maximálně 5. Ale mám, hodně jednorázových zakázek, takže je to vlastně víc, ale není to paralelní.

Jaká zakázka Vás nejvíce potrápila?

Takhle to asi říct nejde – máme několik různých trápení – komunikačních, odborných nebo projektových, na co se ptáte?

Tím jsem myslel v té odborné SEO oblasti. Co se třeba nedařilo udělat, posunout, kde jste se zasekl…atd.

Nejtěžší za poslední dobu bylo přijít na to, proč Google přestal skokově indexovat web mého klienta. Šlo i neobvyklou programátorskou úpravu třetí strany na Shoptetu a nakonec jsme na to přišel tak, že jsem se na Twitteru zeptal Google 🙂

Proč by si potencionální zákazníci měli zvolit zrovna Vás? V čem je Váš přínos?

To je asi na nich 🙂 Ideálně proto, že si budeme rozumět. A že SEO dělám tak dlouho, že jsme většinu problémů patrně už někdy řešil, takže i jejich problémy už pravděpodobně budu umět rychle vyřešit.

Jsou nějaké zakázky, které byste vždy z principu odmítl? (Třeba, hazard, kasino…atd.)

Ano, tak kde s nimi mám etický problém. Politické strany, pojištění a obecně *****.

Jak moc podle Vás souvisí SEO a UX?

Hodně 🙂 SEO dovede návštěvnost a UX zkonvertuje. Musí na sebe navazovat.

pavel ungr 15

Na webu nabízíte revizi marketingu, kdy provedete nezávislý audit, jestli agentura nebo freelancer odvádí dobrou práci. Využívají to klienti? A často zjišťujete pochybení v marketingové strategii při této revizi?

Ano, ale ne revizi marketingu, ale SEO. Většinou je problém v tom, že chybí základní přemýšlení o SEO. Že to není podvádění vyhledávačů a že je třeba si první pozice zasloužit. Pak i nějaké technické problémy. No a pak taky to, že žádná strategie neexistuje.

Ohledně jaké služby nebo problému se na Vás nejčastěji klienti obrací?

Kontinuální SEO a analýza klíčových slov.

Když se rozhodujete, kde umístit pro svého klienta odkaz, tak podle jakých hlavních kritérií se rozhodujete?

Link building nedělám, tak se nerozhoduju.

Na jaké SEO nabídky služeb by si měli dát lidé pozor?

Na ty nekvalitní. Třeba na garance pozic. Slibování něčeho konkrétního za krátký čas.

Kde čerpáte inspiraci? Kde hledáte aktuální trendy? Které blogy, případně osobnosti v CZ/EN nejraději sledujete?

Všude 🙂 Nejčastěji na twitteru a na konferencích a při networkingu. Pokud vás zajímá koho v SEO sleduji, podívejte se na můj Twitter profil. Je jich fakt hodně 🙂

Jaké SEO nástroje používáte? Bez čeho byste se v SEO neobešel?

Pokud se bavíme o SEO nástrojích tak SiteBulb, MarketingMiner, Collabim a OpenRefine. Doplňuji to Scremaing Frogem, Rank Trackerem, Surferem a Senutem.

Jaké další nástroje jako pro freelancera jsou pro Vás nepostradatelné?

Google Workspace. Fakt. Nic důležitější není.

Také školíte a přednášíte na různých offline i online akcích. Býváte nervózní? Jaké máte na své vystupování ohlasy?

Jak kdy, někdy ano – někdy ne. Mám s tím už hodně zkušeností, hodně mě to baví a ohlasy jsou většinou pozitivní.

Kde Vás v tomto roce můžeme vidět? (Školení, akce…atd.)

Kvůli Covidu hlavně online. Konference jsou bohužel zrušené Takže moje SEO školení, můj podcast a akce SEOloger.

Pavel Ungr Blog

Řešíte marketing pro svůj osobní blog nebo vše vzniká přirozeně?

Ano, řeším – ale je fakt že hodně věcí vzniká organicky.

Klienti k Vám přicházejí sami na doporučení spokojených zákazníků?

V drtivé většině. Většinu zákazníků mám na doporučení.

Jak to všechno stíháte?

Nestíhám 🙂

Jak vypadá Váš běžný den?

Vstávám okolo 7 ráno, vyvenčím psa, jdu s dcerkou do školy, poté půl hodiny cvičím a od 9 do 17 pracuji s pauzou na oběd. Po 17. se snažím už nepracovat, ale většinou řeším věci co se nestihly. Večery trávím s rodinou nebo se svými koníčky.

Máte nyní nějaký projekt pro zábavu, jenž provozujete jen tak pro radost?

Ano, mým koníčkem jsou prémiové rumy takže RumRock.cz.

Pavel Ungr RumRock

Na svém blogu přináším tipy na zajímavé WordPress pluginy. Mohl byste také nějaký Váš ověřený plugin pro WordPress doporučit?

Za mě určitě Yoast SEO.

Jak Vás ovlivnil Covid? Zaznamenal jste velký odliv zákazníků nebo naopak větší zájem, když se vše hodně přesunulo do onlinu?

Tohle jsem popisoval v rozhovoru u Jirky Rosteckého, doporučuji ke shlédnutí 🙂

Video je dostupné na webu MladyPodnikatel.cz v článku s názvem “Podnikání na volné noze: Jak ho mění pandemie? | Pavel Ungr a Jan Kvasnička” zde.

pavel ungr video mladypodnikatel

Pořád Vás Vaše práce baví? Neuvažujete, že začnete dělat něco zcela jiného?

Ano, samozřejmě jsou někdy okamžiky, kdy mě něco štve, ale kdyby mě to nebavilo – nedělal bych to.

Kde se vidíte za 10 let?

Nevidím. Tohle moc neřeším. Tedy určitě se vidím o 10 let dále než nyní, ale co konkrétně to bude znamenat nevím. Nechávám si v tomto volnost.

Kde všude Vás mohou moji čtenáři sledovat?

Asi všude – jsem early adopter, takže jsme na Facebooku, Twitteru, LinkedIn, ClubHousu, Pinterestu – de facto na každé sociální sítí jsem přítomný. Pokud jde o SEO? Tak primární je Twitter.

Co Vás baví kromě sezení u počítače?

Cestování, hudba, filmy, a studium rumů hodně do hloubky.

 

Pavle moc Vám děkuji za rozhovor a také za to, že jste si ve svém jistě nabitém rozvrhu našel chvilku času na odpovědi. Přeji ať se Vám v podnikání i v osobním životě dobře daří!


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 500 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
Stránkonoš.cz - tvorba webů a e-shopů