Poslední dobou často slyším, že lidé na grafické bannery moc neklikají, a že tento způsob reklamy je již velmi málo účinný. Někdy je tento jev označován jako „bannerová slepota“ (viz více informací na Wikipedii zde).
S tím mohu jedině souhlasit, protože sám z vlastní zkušenosti tento trend také pozoruji a to jak z pozice „klikače na banery“, tak z pozice provozovatele různých portálů s grafickou reklamou.
Nevím jaká je vaše zkušenost, ale přijde mi, že díky snižujícím se proklikům na grafické inzeráty se snaží provozovatelé portálů tento pokles vykompenzovat těmito dvěma věcmi:
- Inzeráty tak nešikovně umístí v textu a okolo čteného textu, že na něj prostě omylem kliknete a samozřejmě hned stránku opustíte (míra vašeho okamžitého opuštění = 0).
- Bannerů je na stránce tak hodně, že vlastně nečtete článek, ale prohlížíte si reklamy s pár řádkami okolního textu článku.
Zvláště bod číslo dva mě zarazil u jednoho nejmenovaného webu. Na obrázcích níže můžete sami vidět jak provozovatel webu zobrazuje všude neúměrné množství reklamy a to nepoměrně k textu článku.
Jestli mám pravdu můžete posoudit na obrázku níže (všechny reklamní plochy jsou zobrazené žlutou barvou):
Vypozoroval jsem takový trend, že čím větší web a návštěvnost má, tak se úměrně (spíše tedy neúměrně) zvyšuje počet nasazených reklam.
Jak VY vnímáte všudypřítomné a někdy až neúměrné množství reklam na webech nebo v článcích?
Přečtěte si také:
Jmenuji se Tomáš Lípa a tento svůj blog píši pro radost již od roku 2015. Jsem na volné noze a zaměřuji se na marketingové služby, copywriting a tvorbu webových stránek. Více o mně najdete zde.