Pokud máte web postavený na WordPressu a obsahuje kontaktní formulář nebo používáte pro e-shop plugin WooCommerce, je ve většině případů potřeba měřit konverze. Díky nim pak můžete vyhodnocovat, jestli se vám placená reklama vyplatí a má smysl do ní investovat peníze. V případě například Google Ads nebo Seznam Sklik, bude nutné mít vytvořenou pro měření konverzí speciální děkovací stránku, na kterou se automaticky zákazník přesměruje a to buďto po nákupu na e-shopu nebo po vyplnění příslušného kontaktního formuláře.
V tomto článku vám ukážu, jak toho docílit s kontaktním formulářem Contact Form 7 a pluginem WooCommerce. Jak měřit konverze ve WordPressu, pokud oba tyto pluginy tuto možnost v základu nenabízejí?
V článku najdete:
Plugin Contact Form 7
Nejdříve se podíváme na plugin Contact Form 7. U toho je možné využít doplňující plugin s názvem Contact Form 7 – Success Page Redirects (stáhnete zde), díky kterému vám v nastavení každého formuláře přibude další záložka s názvem Redirect Settings. V té si vyberete konkrétní děkovací stránku. Po vyplnění formuláře pak WordPress automaticky toho, kdo vyplnil formulář přesměruje na ní.
Plugin WooCommerce
Pro WooCommerce je potřeba také využít plugin. Ten se jmenuje WC Custom Thank You (stáhnete zde). Po jeho instalaci a aktivaci vám v nastavení WooCommerce (najdete v Nastavení -> Pokročilý -> Custom Thank You) přibude možnost Thank You Page, kde si konverzní stránku s děkovacím textem můžete také libovolně vybrat.
Pokud to takto nastavíte, stačí už jen na děkovací stránku vložit konverzní kódy z Google Ads a Seznam Sklik. Jednotlivé kódy najdete takto:
- Google Ads: Nástroje a nastavení -> Sdílená knihovna -> Správce publik -> Zdroje publik -> Podrobnosti -> Nastavení značky
- Seznam Sklik: Nástroje -> Retargeting -> Zobrazit retargetingový kód
Po té vám již bude Ads i Sklik konverze počítat.
Jak měřit konverze přes Google Analytics?
Pokud ve WordPressu vytvoříte děkovací stránku a chcete vidět všechny konverze v Google Analytics a to u všech zdrojů, nejen těch placených (Ads a Sklik), můžete využít níže uvedený postup. Běžte v Google Analytics do nastavení Správce -> Cíle a tam klikněte na tlačítko „+NOVÝ CÍL“ a definujte si k příslušné konverzi vámi vytvořenou děkovací stránku. A máte hotovo, pak v přehledu si můžete zobrazit konverze podle zdrojů! 😉
Přečtěte si také:
Jmenuji se Tomáš Lípa a tento svůj blog píši pro radost již od roku 2015. Jsem na volné noze a zaměřuji se na marketingové služby, copywriting a tvorbu webových stránek. Více o mně najdete zde.