Pokud máte web postavený na WordPressu a obsahuje kontaktní formulář nebo používáte pro e-shop plugin WooCommerce, je ve většině případů potřeba měřit konverze. Díky nim pak můžete vyhodnocovat, jestli se vám placená reklama vyplatí a má smysl do ní investovat peníze. V případě například Google Ads nebo Seznam Sklik, bude nutné mít vytvořenou pro měření konverzí speciální děkovací stránku, na kterou se automaticky zákazník přesměruje a to buďto po nákupu na e-shopu nebo po vyplnění příslušného kontaktního formuláře.

V tomto článku vám ukážu, jak toho docílit s kontaktním formulářem Contact Form 7 a pluginem WooCommerce. Jak měřit konverze ve WordPressu, pokud oba tyto pluginy tuto možnost v základu nenabízejí?

Plugin Contact Form 7

Nejdříve se podíváme na plugin Contact Form 7. U toho je možné využít doplňující plugin s názvem Contact Form 7 – Success Page Redirects (stáhnete zde), díky kterému vám v nastavení každého formuláře přibude další záložka s názvem Redirect Settings. V té si vyberete konkrétní děkovací stránku. Po vyplnění formuláře pak WordPress automaticky toho, kdo vyplnil formulář přesměruje na ní.

WordPress plugin Contact Form 7 – Success Page Redirects

Plugin WooCommerce

Pro WooCommerce je potřeba také využít plugin. Ten se jmenuje WC Custom Thank You (stáhnete zde). Po jeho instalaci a aktivaci vám v nastavení WooCommerce (najdete v Nastavení -> Pokročilý -> Custom Thank You) přibude možnost Thank You Page, kde si konverzní stránku s děkovacím textem můžete také libovolně vybrat.

WordPress plugin WC Custom Thank You

Pokud to takto nastavíte, stačí už jen na děkovací stránku vložit konverzní kódy z Google Ads a Seznam Sklik. Jednotlivé kódy najdete takto:

  • Google Ads: Nástroje a nastavení -> Sdílená knihovna -> Správce publik -> Zdroje publik -> Podrobnosti -> Nastavení značky
  • Seznam Sklik: Nástroje -> Retargeting -> Zobrazit retargetingový kód

Po té vám již bude Ads i Sklik konverze počítat.

Jak měřit konverze přes Google Analytics?

Pokud ve WordPressu vytvoříte děkovací stránku a chcete vidět všechny konverze v Google Analytics a to u všech zdrojů, nejen těch placených (Ads a Sklik), můžete využít níže uvedený postup. Běžte v Google Analytics do nastavení Správce -> Cíle a tam klikněte na tlačítko „+NOVÝ CÍL“ a definujte si k příslušné konverzi vámi vytvořenou děkovací stránku. A máte hotovo, pak v přehledu si můžete zobrazit konverze podle zdrojů! 😉

Google Analytics postup pro pridani nove konverze


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 500 Kč
Zobrazit formulář pro nákup