Dnes jsem k rozhovoru přizval pana Jiřího Lexu, CMO společnosti UPgates. Rád bych ho vyzpovídal ohledně fungování systému na pronájem e-shopu UPgates (www.upgates.cz).

Můžete úvodem ve zkratce představte vaší firmu?

E-shop řešení UPgates poskytuje firma EVici webdesign s.r.o. Ta byla našim stávajícím majitelem a CEO, Ing. Janem Ratajem, založena již v roce 2009. Z počátku se tým zaměřoval na tvorbu webů a redakčních systémů na zakázku. Postupem času se tito klienti začali vyptávat a zajímat také o internetové obchody.

Tam to všechno začalo. Začal se formovat krabicový systém určený k pronájmu a tvorbě e-shopu samotným klientem. Ideou bylo nevytvářet pro každého e-shop individuálně a téměř od nuly. Ale udělat jeden systém, který bude moct využít tisíce e-shoperů. A novinky, funkce a aktualizace dělat pro všechny.

jiri lexa cmo upgates

Kolik vás ve firmě pracuje?

Na počátku to byl tým pouze o pár lidech. Nyní nás je již téměř 10. Pár dní před naším rozhovorem jsme se dokonce stěhovali do větších kanceláří.

Jaké máte vize?

Vize se od začátku moc nezměnila. Chceme nadále poskytovat co nejkvalitnější systém na trhu, který je zároveň dostupný všem. Aby i ti nejmenší mohli zkusit rozjet svůj byznys a měli k tomu sofistikovaný, ale přitom uživatelsky přívětivý nástroj. Určitě se ale nesnažíme poskytovat nejlevnější řešení na trhu nebo se soustředit na počet klientů. Proto také neposkytujeme tarif zdarma. Osobně jsem přesvědčen, že tohoto se úspěšně držíme a daří se nám to.

Kolik e-shopů na vašem systému nyní běží?

Blížíme se k hranici tisíc e-shopů.

Čemu všemu se věnujete a co konkrétně poskytujete za služby a za jaké ceny?

Od roku 2020 se již věnujeme pouze vývoji a modernizaci našeho pronajímaného systému. Dříve jsme s klienty řešili individuální úpravy webdesignu a jiné individuální požadavky. To nás ale omezovalo v tom, abychom posouvali kupředu platformu samotnou. Proto jsme vytvořili náš inzertní portál Marketplace a navázali spolupráci s desítkami kvalitních partnerských agentur. Ty jsou schopny pokrýt individuální zakázky napříč všemi obory spojenými s e-commerce.

Ceny našich pronájmů jsou v částkách od 450 Kč do 2 450 Kč za měsíc. Placení probíhá formou dobíjení peněženky e-shopu. Z té se každý den strhává poměrná část měsíčního pronájmu. A oproti většiny konkurentů nevážeme klienty smluvně. Věříme, že je přesvědčí právě kvalita našeho systému a proto nemáme potřebu je držet smluvně a neumožnit jim odchod pod tlakem smluvních pokut a penalizací. U nás si klient prostě nedobije peníze a e-shop nechá expirovat. Po dobu půl roku mu data ještě zálohujeme a může se kdykoliv vrátit.

V ceníku máte základní tarif za 450 Kč/měs. Pro začínající podnikatele to může být poměrně vysoká cena? Nabízíte i nějaké individuální cenové balíčky či nějakou “korona” slevu?

S touto otázkou se setkáváme poměrně často. Jednotky klientů poptávajících naše řešení se dožadují slev nebo individuálních cen. Toto neděláme. Jde nám o princip a férovost. Chceme všem nabízet rovné podmínky. U pronájmu softwaru jako služby, například u streamovacích portálů, se také není možné dožadovat slevy nebo individuální ceny na míru. A vzhledem k absenci smluv nenabízíme ani žádné výhodnější ceny při platbě na rok apod.

Věřím, že začínající online podnikatelé by neměli pronajímané systémy hodnotit dle ceny a snažit se na nich co nejvíce ušetřit. Ostatně e-shop je jejich hlavní prodejní nástroj a zdroj objednávek. Navíc je u nás nečekají žádné skryté poplatky ani háčky. Jsme transparentní a u všech tarifů jsou k dispozici všechny funkce.

upgates foto cenik

Mohl byste nabídnout mým čtenářům slevu nebo slevový kupón či nějaký jiný bonus?

V návaznosti na odpověď k předchozímu dotazu nemůžu slevu nebo bonus nabídnout.

Zaujala mě vaše nabídka 30 dní na vyzkoušení. Kolik lidí to průměrně měsíčně využije a jaká je procentní úspěšnost toho, že zákazníci po této době přejdou na placený tarif?

Zkušební období bývá u podobného typu služeb běžné. Někdo má 5 dní, někdo 14. U nás je to 30, protože vyzkoušet si tak obsáhlý systém a připravit si e-shop, může někomu trvat déle. Systém je sice stavěný tak, abyste e-shop spustili během chvilky. Někdo ho ale může vytvářet například při pracovním poměru na plný úvazek.

V průměru u nás využívají zkušební verzi systému vyšší stovky uživatelů měsíčně. Přivádět více a více těchto zkušebních e-shopů je jeden z úkolů našeho marketingového oddělení. Další část týmu se pak snaží zvýšit procentuální poměr přechodů na placený tarif. Ten se pohybuje okolo 10 – 15%.

Pro koho je vaše služba ideální?

Pronájem se obecně snaží být vhodný pokud možno pro všechny. Řeknu spíše tedy tu kratší variantu. Pro koho systém UPgates vhodný úplně není. Není pro mikro e-shopy, kterým nejspíše bude stačit e-shop zdarma s omezenými funkcemi. Otázkou ale je, zda má v dnešní době smysl tvořit e-shop zdarma a nedat raději pár set korun měsíčně za pořádný systém. Dále pronájem obecně není vhodný pro e-shopové giganty. Nicméně máme u nás i e-shopy se stovkami tisíci produktů. Maximální výše v našich tarifech je 40 000. U počtu produktů a diskové kapacity nabízíme možnost navýšení. Ta platí pouze u klientů s nejvyšším tarifem.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Naší největší konkurenční výhodou je design a grafika e-shopu. Nejsme šablonovité řešení, kde vznikají stovky e-shopů jako přes kopírák. Nabízíme modul Designer, ve kterém existuje téměř nekonečně mnoho kombinací, díky kterým si e-shopeři mohou vyladit vzhled jejich e-shopu. A nad rámec toho všeho jim umožňujeme editovat také v HTML, CSS a JS kódu.

Další velkou výhodou jsou plnohodnotné a propracované jazykové mutace. Respektive multijazyčnost a multidoménovost. E-shop u nás můžete mít v neomezeném počtu jazyků a spravovat ho v jedné administraci. A každý jazyk je možné mít na samostatné doméně.

Dále jsou to věci, které jsem už zmiňoval v předchozích dotazech. Všechny funkce u každého tarifu a žádné smluvní závazky a skryté poplatky. Ale také třeba propracované API, které umožňuje snadnou komunikaci našeho systému se systémy třetích stran.

upgates foto 1

Jak moc je možné si e-shop přizpůsobit “na míru”?

Díky našemu editoru kódu je možné vkládat vlastní CSS styly, javascripty a je zde také možnost upravit HTML kód šablon. Do šablony si můžete vložit vlastní pole, upravit pořadí grafických prvků nebo měnit strukturu. Šikovný kodér vám na UPgaes vytvoří kompletně individuální grafiku.

Zvládne si e-shop u vás nastavit i naprostý laik?

Rozhodně. Zkušenější a technicky zdatný uživatel spustí e-shop klidně během dne. Úplnému laikovi pak příprava může zabrat více času. Máme ale dokonale zpracovanou knowledge base a díky nápovědám to bez stresu a námahy zvládne kdokoliv.

Jakou podporu nabízíte svým zákazníkům?

K dispozici máme telefonní linku, Facebook stránky, Skype a běžný tiketovací systém v administraci e-shopů. Pochopitelně směřujeme všechny právě do tiketovacího systému, který technické a zákaznické podpoře usnadňuje práci a zrychluje reakční čas.

Proč by si zákazníci měli vybrat zrovna vás, když je mnoho jiných konkurenčních i třeba levnějších firem?

Měly by je k tomu vést dvě informace, které jsem již zmiňoval. To, že se snažíme poskytovat nejkvalitnější systém na trhu. A druhý rozhodující faktor by měly být naše konkurenční výhody.

Jak vás ovlivnil Covid? Zaznamenali jste vyšší zájem o realizaci e-shopů či naopak velký odliv zákazníků?

Covid nás ovlivnil v dobrém slova smyslu. Ostatně jako celé odvětví e-commerce. Přesvědčil totiž mnohé o tom, že zavedení online prodeje je dnes nutnost. Růst podílu e-commerce na celkovém maloobchodním prodeji se díky Covidu určitě o několik let uspíšil.

UPgates obrazek webu

Jaké byly výsledky v roce 2020?

Ve srovnání s rokem 2019 byl loňský rok velký úspěch. Konkrétně jsme evidovali více než trojnásobný počet testovacích e-shopů a přechodů z testovacího do placeného provozu. Aktuálně máme jednou tolik klientů v porovnání se začátkem roku 2020. Enormně se zlepšily také naše pozice ve výsledcích vyhledávání. Podařilo se nám zajistit napojení desítky systémů třetích stran a také spolupracujících agentur, které se starají o realizaci individuálních zakázek klientů.
Za velký úspěch považuji také posun systému. V minulém roce jsme stihli 3 velké systémové aktualizace plné zásadních změn, nových funkcí, napojení platebních bran a dalších vylepšení. Také jsme spustili nový systém určený pro partnerské agentury. V něm mohou přidávat a upravovat inzeráty a také řešit partnerské provize. Věřím, že potenciál je jak v systému, tak v lidech v našem týmu. Proto nás doufejme čeká přívětivá budoucnost.

 

Moc vám děkuji za rozhovor a přeji ať se vám dále co nejlépe daří!


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 500 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
Stránkonoš.cz - tvorba webů a e-shopů