Online byznys je stále na vzestupu. Nejvíce dominuje provoz internetového ochodu. I když to vypadá, že trh ovládají velcí hráči, není problém zaujmout i s menším eshopem. Ne každému se to ale může podařit. Pokud u toho vašeho nejsou prodeje takové, jak očekáváte, zde je několik tipů, jak je zvýšit. Nemusí se jednat o nic složitého.
V článku najdete:
Je váš web kvalitní?
To, jak váš eshop vypadá, může výrazně ovlivnit konverzí poměr. Tedy počet návštěv k počtu objednávek. Vždy je vhodné podívat se na vaše stránky očima ideálního zákazníka. K tomu by mělo dojít i ve chvíli, kdy poptáváte vytvoření web stránky. Tedy celého kompletního eshopu. Co dnes hraje velkou roli? Jde o desítky věcí. My si zmíníme určitě hlavní trojici, které patří mezi nejdůležitější. Je to:
- Příjemná a moderní grafika.
- Logické umístění menu a další navigace.
- Dobře dohádatelné kontaktní a jiné informace.
Je váš web po této stránce v pořádku? Pokud ne, je vhodné na něm zapracovat. I několik jednoduchých uživatelských úprav může konverzní poměr o několik procent zvednout. A tím zcela logicky také zvýšíte prodeje.
Hledejte nové způsoby propagace a prodeje
U internetového obchodu jde většina lidí stále stejnou cestou. Má své zboží na srovnávačích a také inzeruje ve vyhledávačích. Pokud je vaším cílem zvýšení prodejů, snažte se nacházet i nové cesty. Mezi ně může patřit účinný telemarketing. Ten nemusí být založený jenom na tom, že budete obvolávat potenciální zákazníky, nebo ty stávající. I když i to je cesta, jak se dá zvýšit počet objednávek.
Telemarketing existuje i v označení pasivní. Tedy takový, kdy lidé volají k vám do eshopu, aby nedozvěděli důležité informace. Příjemní operátoři, dostatek znalostí, ale i tah na branku spojený s realizací objednávky po telefonu je také cestou, jak zvýšíte objem prodávaných věcí. Zkuste to a uvidíte sami, o kolik se zájem zvedne a jaký podíl budou dělat právě telefonické objednávky.
Inzerujte efektivně
Při inzerci nejde ani tak o cenu, ale o to, kolik vám inzerce přinese. Dá se říci, že za správnou lze považovat tu, která si na sebe vydělá. Už jenom proto, že tím posíláte svou značku. U online prodeje by měla být naprostou samozřejmostí reklama Google Adwords. Reklama založená na zobrazení inzerátů na určitá klíčová slova. Jde celosvětově o nejvyužívanější reklamní sít a je logické, že i vy byste ji měli využívat.

- Nesnažte se být vždy první
- Odkazujte na relevantní produkty
- Inzeráty by měly být cílené na konkrétní kw
Oslovujte stávající zákazníky
Předpokládáme, že jako provozovatel eshopu již nějaké zákazníky máte. A právě na ty je vhodné i nadále cílit a oslovovat je. Můžete k tomu využít telefon, nebo email. Je dokázáno, že kdo je spokojený u jednoho prodejce, ten obvykle jinde nenakupuje. Proto se snažte oslovit stávající zákazníky s novou nabídkou. Nejlépe personalizovanou. Co tím chceme říci? Pokud si u vás pořídí třeba fotoaparát, můžete mu nabídnout pouzdro, paměťovou kartu, nebo třeba objektivy, i další doplňky. Vše daná osoba může potřebovat a tímto jeho zájem jenom podpoříte. Pokud mu nabídnete přesně kompatibilní produkty, ušetříte jeho čas s hledáním. Na realizaci je to složitější, ale výsledek rozhodně stojí za to.
Odesílejte co nejrychleji
Co umí velké internetové obchody? Ve velkých městech vám zboží doručí i do několika desítek minut. Také mají mnoho poboček, kde si lze zboží vyzvednout za pár hodin. Této rychlosti doručení je třeba konkurovat. A to tak, že budete mít vlastní sklad, nebo využívat dropshiping. Vaším cílem by mělo být ještě tentýž den odbavit objednávky, které přijdou odpoledne, i v podvečer. Kdo na zboží spěchá, ten nakoupí právě u vás.
Následující článek vznikl ve spolupráci se společností Seocentrum s.r.o.
Přečtěte si také:

Jmenuji se Tomáš Lípa a tento svůj blog píši pro radost již od roku 2015. Jsem na volné noze a zaměřuji se na marketingové služby, copywriting a tvorbu webových stránek. Více o mně najdete zde.













