V prosinci minulého roku mě na Twitteru, jako spousty dalších lidí co se pohybují v SEO, hodně zaskočila zpráva, že SEMOR skončil. Respektive tedy v té podobě jako jsme jej znali a to jako SEO nástroje na měření klíčových slov.

Dovolil jsem si vyzpovídat jeho zakladatele Víta Michálka, aby mi pozadí ohledně změn v SEMORu více přiblížil. Jsem rád, že Vítek s rozhovorem souhlasil.

Jaký byl hlavní důvod ukončení měření pozic v SEMORu?

Hlavním důvodem bohužel bylo nemožnost garantovat služby v rámci měření pozic v objednaném rozsahu. Proto jsem se rozhodl tento model opustit.

Už jste se s podobným problémem setkal v minulosti?

Ano, je to neustálý boj s větrnými mlýny. Většinou se nejednalo o takové potíže.

Bylo by hodně technicky nebo finančně náročné v SEMORu pozice dále měřit?

Jsou to spojité nádoby. Myslím si, že časem bych k ukončení měření došel tak jako tak. Ta nejistota, že vše bude fungovat i druhý den…

Na webu je napsáno, že dosavadním platícím uživatelům pozice slov měřit budete do konce platnosti jejich tarifu, jen, že nedojde k dalšímu prodloužení. Znamená to, že měření pozic jako takové v SEMORu nyní funguje? Nebo to budete všechno měřit ručně? 😉

Momentálně měření pozic v nějaké míře funguje a já musím zajistit funkčnost systému pro klienty, kteří mají služby předplaceny na delší období. Měření pozic se úplně nevzdám a nějak jej budu nabízet i v budoucnu. Nebudu již nabízet pravidelné měření pozic (tedy nic jako že mi zaplatíte za měsíc a já budu pozice měřit každý den). Bude to spíše v rámci doplňkových služeb.

Obě služby, Collabim i Marketing Miner se s problémem měření pozic vypořádali celkem bez problémů a rychle. Nebylo škoda nebo předčasné měření pozic v SEMORu ukončovat?

Všem bych přál konkurenci jako má SEMOR. Collabim i Marketing Miner mě kontaktovali pár hodin po zveřejnění informace o problémech s nabídkou pomoci a společného hledání řešení. Takovou konkurenci bych přál každému.

Bylo těžké se rozhodnout měření pozic zcela ukončit? Jak dlouho jste se rozhodoval?

Jednoduché to nebylo, ale rozhodnutí padlo hned druhý den po analyzování situace. Nechtěl jsem, aby klienti byly v nejistotě jestli se jejich projekty budou měřit nebo ne. Ještě v ten den jsem většinu obvolal nebo napsal e-mail s informací o problémech a o dalším postupu.

Jak dlouho běžel SEMOR v placeném režimu pro klienty?

Letos jsem oslavil 5. výročí od spuštění a v podstatě od začátku se jednalo o placený projekt. Freemium tarif jsem nikdy neměl.

Kolika Vašich platících klientů se změna dotkla?

Všech. Měření pozic byla hlavní služba SEMORu, nejsou žádní klienti, kteří by tuto možnost nevyužívali.

Staral se o SEMOR ještě někdo další kromě Vás?

Jak se to vezme. O celý systém jsem se staral jen já od programování až po support klientů. Hodně funkcí, přehledů bylo na požadavky klientů přímo z praxe podle toho, co by jim ulehčilo práci, takže i oni se svým způsobem starali o SEMOR.

Na webu doporučujete přechod buďto na Markering Miner a nebo Collabim. Jaké jsou domluveny případné podmínky pro Vaše klienty? Dočkají se klienti SEMORu i nějakého případného výhodného bonusu při přechodu?

Přechod k jiným systémům je čistě v jejich režii, není domluveno nic speciálního, jen pomoc s převodem dat od nás.

Píšete, že SEMOR nekončí. Kam ho plánujete v budoucnu směřovat? A na co všechno nového se můžeme v novém SEMORu těšit?

SEMOR rozhodně nekončí, budoucnost systému je v technické analýze webů a mikroslužbách.

Je možné, že v budoucnu opět měření pozic klíčových slov obnovíte v rozsahu jako bývalo?

No to si momentálně nedovedu představit, a ani nad tímto směrem teď neuvažuji.

Jak vlastně vznikl název SEMOR a jaký byl vlastně vůbec důvod, že Vás napadlo ho naprogramovat?

No to já už vlastně ani nevím ;). Bylo to asi takto: “Search Engine Marketing Organization and Report”? Důvod byl jednoduchý, potřeboval jsem měřit pozice a nechtělo se mi za to platit. Až časem se z toho stala služba pro veřejnost.

Količ času denně Vám doposud SEMOR zabíral?

Když nebudu brát v potaz vývoj funkcí, ale čistě jen support klientů nemusel jsem se o SEMOR starat každý den.

Před pár dny byl na blogu SEMORu (zde) v krátkosti představen robot Augustýn. Můžete nám o něm prozradit více?

Augustýn je základním pilířem nového směru SEMORu, který bude procházet stránky klientů a analyzovat je z technického hlediska. Kromě jednorázové kontroly, bude možnost kontrolovat projekty pravidelněji a v případě změn je hlásit správcům. Zatím je napsáno cca 30 testů, které lze aplikovat na každou stránku. To nejdůležitější je, že se SEMOR stane nezávislým na “vůli” a datech třetích stran.

Jak dlouho podnikáte online? Máte svou kancelář nebo pracujete doma?

Se mnou je to trošku složitější. Já chodím každý den do normální práce (jsem programátor v projektu TipCars.com) a podnikání se věnuji po večerech ve volném čase. Takže většinu času podnikám z domu.

Jaký byl váš nejúspěšnější internetový projekt?

Záleží podle čeho budeme hodnotit úspěch. Například u sudokuliga.cz, ten je funkční již 10 let a z toho 5 let zpoplatněný a vznikla kolem něj komunita. Pak tu máme semor.cz, který je zatím mým nejznámějším počinem, a který je z pohledu peněz určitě nejúspěšnější.

Máte také zkušenosti s affilem?

Velmi málo, a jen ze strany “poskytovatele”, na SEMORu nějakou dobu affil běžel, ale nemělo to takovou účinnost.

Občas na tomto blogu přidávám tip na zajímavý plugin do WordPressu, nechtěl byste se o nějaký Váš oblíbený také podělit?

Bohužel ne, svůj první WordPress web jsem “spustil” před pár měsíci a je to moje osobní stránka. Všechny své projekty si píšu sám a jak se říká “na zelené louce”.

Jakým projektům se nyní věnujete?

To je jednoduché, nejvíce teď řeším budoucnost SEMORu. Přeprogramování sudokuliga.cz, tak ať je responsivní a multijazyčná.

Kde všude Vás moji čtenáři mohou sledovat?

Snažím se být dostupný všude, kde to pro mě má význam:

Děkuji Vám za rozhovor a přeji mnoho úspěchů ve Vašem podnikání a novém směrování SEMORu.