Online byznys je stále na vzestupu. Nejvíce dominuje provoz internetového ochodu. I když to vypadá, že trh ovládají velcí hráči, není problém zaujmout i s menším eshopem. Ne každému se to ale může podařit. Pokud u toho vašeho nejsou prodeje takové, jak očekáváte, zde je několik tipů, jak je zvýšit. Nemusí se jednat o nic složitého.

Je váš web kvalitní?

To, jak váš eshop vypadá, může výrazně ovlivnit konverzí poměr. Tedy počet návštěv k počtu objednávek. Vždy je vhodné podívat se na vaše stránky očima ideálního zákazníka. K tomu by mělo dojít i ve chvíli, kdy poptáváte vytvoření web stránky. Tedy celého kompletního eshopu. Co dnes hraje velkou roli? Jde o desítky věcí. My si zmíníme určitě hlavní trojici, které patří mezi nejdůležitější. Je to:

  • Příjemná a moderní grafika.
  • Logické umístění menu a další navigace.
  • Dobře dohádatelné kontaktní a jiné informace.

Je váš web po této stránce v pořádku? Pokud ne, je vhodné na něm zapracovat. I několik jednoduchých uživatelských úprav může konverzní poměr o několik procent zvednout. A tím zcela logicky také zvýšíte prodeje.

Hledejte nové způsoby propagace a prodeje

U internetového obchodu jde většina lidí stále stejnou cestou. Má své zboží na srovnávačích a také inzeruje ve vyhledávačích. Pokud je vaším cílem zvýšení prodejů, snažte se nacházet i nové cesty. Mezi ně může patřit účinný telemarketing. Ten nemusí být založený jenom na tom, že budete obvolávat potenciální zákazníky, nebo ty stávající. I když i to je cesta, jak se dá zvýšit počet objednávek.

Telemarketing existuje i v označení pasivní. Tedy takový, kdy lidé volají k vám do eshopu, aby nedozvěděli důležité informace. Příjemní operátoři, dostatek znalostí, ale i tah na branku spojený s realizací objednávky po telefonu je také cestou, jak zvýšíte objem prodávaných věcí. Zkuste to a uvidíte sami, o kolik se zájem zvedne a jaký podíl budou dělat právě telefonické objednávky.

Inzerujte efektivně

Při inzerci nejde ani tak o cenu, ale o to, kolik vám inzerce přinese. Dá se říci, že za správnou lze považovat tu, která si na sebe vydělá. Už jenom proto, že tím posíláte svou značku. U online prodeje by měla být naprostou samozřejmostí reklama Google Adwords. Reklama založená na zobrazení inzerátů na určitá klíčová slova. Jde celosvětově o nejvyužívanější reklamní sít a je logické, že i vy byste ji měli využívat.

Správné je jít cestou skutečně efektivní propagace. Takové, která přinese ten nejlepší možný konverzní poměr. Čeho se při inzerci držet primárně? Je to tato trojice důležitých věcí:

  • Nesnažte se být vždy první
  • Odkazujte na relevantní produkty
  • Inzeráty by měly být cílené na konkrétní kw

Oslovujte stávající zákazníky

Předpokládáme, že jako provozovatel eshopu již nějaké zákazníky máte. A právě na ty je vhodné i nadále cílit a oslovovat je. Můžete k tomu využít telefon, nebo email. Je dokázáno, že kdo je spokojený u jednoho prodejce, ten obvykle jinde nenakupuje. Proto se snažte oslovit stávající zákazníky s novou nabídkou. Nejlépe personalizovanou. Co tím chceme říci? Pokud si u vás pořídí třeba fotoaparát, můžete mu nabídnout pouzdro, paměťovou kartu, nebo třeba objektivy, i další doplňky. Vše daná osoba může potřebovat a tímto jeho zájem jenom podpoříte. Pokud mu nabídnete přesně kompatibilní produkty, ušetříte jeho čas s hledáním. Na realizaci je to složitější, ale výsledek rozhodně stojí za to.

Odesílejte co nejrychleji

Co umí velké internetové obchody? Ve velkých městech vám zboží doručí i do několika desítek minut. Také mají mnoho poboček, kde si lze zboží vyzvednout za pár hodin. Této rychlosti doručení je třeba konkurovat. A to tak, že budete mít vlastní sklad, nebo využívat dropshiping. Vaším cílem by mělo být ještě tentýž den odbavit objednávky, které přijdou odpoledne, i v podvečer. Kdo na zboží spěchá, ten nakoupí právě u vás.

Následující článek vznikl ve spolupráci se společností Seocentrum s.r.o.