Následující článek vznikl ve spolupráci se společností PPC Profits, odborníkem na PPC reklamu.

Rozšíření reklam jsou nedílnou součástí každého PPC účtu. PPC systém hodnotí vaše reklamy mimo jiné i na základě používání rozšíření. Kromě toho, tato rozšíření umožňují lepší segmentaci zákazníků, jsou způsobem, jak odlišit své reklamy od konkurence a reklamy, které je používají, mají většinou lepší pozici ve vyhledávání.

Rozšíření v AdWords nám dává možnost lepšího zaměření reklamy. Umožňuje nám lepší cílení na zákazníky, kteří hledají produkty na mobilním zařízení, můžeme určit čas, ve kterém budou reklamy zobrazovány, atd. Jakou ale mají rozšíření reklam skutečnou hodnotu pro výsledky našich kampaní?

Jak zhodnotíme, zda má pro nás rozšíření skutečně přínos?

foto: google.com

foto: google.com

V první řadě je důležité vědět, co konkrétně chceme u naší PPC kampaně sledovat. Hodnocení rozšíření reklam je vždy o něco složitější než základní analýzy, protože ne vždy jsou předmětem aktuálních algoritmů.

Důležitým aspektem je, vytvořit si dopředu jasný záměr vaší PPC kampaně. Pouze s předem stanoveným cílem můžete měřit konkrétní proměnnou a bude se vám lépe hodnotit celkový přínos.

Získávání dat

Jakmile víte, která data hledáte, je jejich získání velice jednoduché. Budeme-li mít předem stanovený cíl a konverze u PPC reklamy pro vyhledávače, snadno si pak přímo v AdWords zobrazíte přehled, který vám poskytne vyčerpávající informace. Zaměříme-li se například na rozšíření reklam o volání, je postup měření výsledků následující:

  • Za předpokladu, že máte nastavenou funkci rozšíření o volání, klikněte na Nástroje a vyberte možnost Konverze
  • Klikněte na tlačítko Počet konverzí a dále zvolte možnost Telefonní hovory
foto: google.com

foto: google.com

foto: google.com

foto: google.com

  • Poté zvolte položku Hovory z reklam pouze pro volání nebo reklam s rozšířením o volání
foto: google.com

foto: google.com

  • Klikněte na Název konverze, a zadejte název konverze, kterou si přejete měřit
  • Pak už jen zadáte hodnotu, jakou pro vás má každé volání, nastavíte minimální délku volání ve vteřinách a určíte, zda si přejete započítávat po kliknutí na reklamu všechny konverze nebo pouze jednu.

Statistiky pro veškerá rozšíření vašich reklam v AdWords naleznete ve stejné kartě jako statistiky rozšíření o volání. Stačí kliknout na Rozšíření reklam a postupovat dále stejně, jako u předchozího příkladu.

Vyhodnocení

Porovnáním výsledků běžných statistik a statistik týkajících se pouze daných rozšíření reklam zjistíte, jaký vliv mají daná rozšíření na vaše konverze. Dívejte se také na CTR (poměr mezi počtem kliknutí na reklamu a zobrazením reklamy). Možná budete překvapeni, jak rozšíření ovlivňují úspěšnost vašich kampaní  v rámci správy PPC.

Zdroj: reddit.com, google.com, ppchero.com, verticalmeasures.com , foto: google.com